T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BALIKESİR / KEPSUT - Hacer Özer İlkokulu

Benim Gözümle Benim Kültürüm

Benim Gözümle Benim Kültürüm

Nis

 Okulumuz özel eğitim hafif düzey otizm sınıfı öğretmenimiz Şefika Bahar tarafından özel eğitim öğrencileri hakkında farkındalık yaratmak için oluşturulan Benim Gözümle Benim Kültürüm e twining projesi başlatılmıştır. Proje, 10 Türk, 1 Avusturya, 1 Azerbaycan ortaklarının katılımıyla Kasım –Nisan ayları arasında özel eğitim öğrencilerinin kendi başlarına ya da öğretmenleri rehberliğinde yapacakları etkinlikleri kapsıyor.

Mrt

Projemiz, Ülkemizin farklı şehirlerinde özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilerimizin eş zamanlı yapacağı etkinlikler olarak düzenlenmiştir. 

Mrt

Sertifikalarımız

Mrt

Benim Gözümle Benim Kültürüm tanıtım videomuz

Mrt

Projemizin ilk ayı olan kasım ayında öğretmenler ve öğrenciler tanışma webinarları düzenledik. Ortaklarımızla birlikte çalışma planımızı hazırladık. Görev paylaşımlarımızı yaptık. Veli izinlerini alıp twinspace'e yükledik. Okulumuzu, öğrencimizi ve projeyi yürüten öğretmenimizi tanıttığımız materyaller hazırladık. Engelliler Haftası için kodlama çalışması ve pano hazırladık. Mevlana ve Yunus Emre Haftası kapsamında web 0.2 araçlarından jigsawplanet ile öğrenci seviyemize uygun puzzle hazırlayarak, öğrencimizle birlikte birleştirdik. Sonbaharın olmazsa olmazı ve geleneksel mutfağımızın vazgeçilmezi 'Turşu Kurma ' etkinliğimizi yaparak ayımızı tamamladık.

Mrt

Aralık ayı projemiz için oldukça yoğun ve verimli geçti. Yerli Malı Haftası için yöresel ürün ve lezzetlerimizin olduğu kapsamlı bir pano hazırladık ve diğer ortaklarımıza Balıkesir'in yöresel ürünlerini tanıttık. Öğrencimizle birlikte  'Toplumsal Uyum ' dersi kazanımlarına uygun olarak Türk mutfağının temel taşlarından 'Türk kahvesi ' ve kışın sıcacık lezzeti 'Tarhana Çorbası' pişirerek hep birlikte tadım yaptık.    Learningapp web 0.2 aracı ile meyve ve sebzeleri öğrendik, yerli üretim meyvelerimizle ilgili boyama çalışması yaptık.

                İlk ortak ürünümüz olan  'Yeni yıl Takvimi' oluşturduk. Biz takvimde Aralık Ayı olduk.

Öğretmenler olarak forum ve zoom toplantılarıyla bu aya dair değerlendirmelerimizi yaptık.

Mrt

Yarıl tatilini de içine alan ocak- şubat ayı etkinliklerimiz Barış Manço Haftası'ında büyük ustayı şarkılarını öğrenip kostümlerle öğrencimiz tarafından canlandırılmasıyla başladı. Kepsut Yöresi'ne ait folklorik kıyafetler öğrencimiz tarafından proje ortağımız olan diğer öğrenci ve öğretmenlere tanıtıldı. Öğrencimiz yöresel halk oyunlarının videolarını izleyerek tanıdı.

     Daha sonra, geleneksel Türk tiyatrosunun ve kültürümüzün mihenk taşlarından  Karagöz ve Hacivat Haftası etkinliklerimizle devam ettik. Öncelikle öğrencimiz Karagöz ve Hacivat oyununu video olarak izleyerek öğrendi. Ardından hazırladığımız sahne ve Karagöz Hacivat kuklalarıyla kendi oyunun sergiledi. Web 0.2 araçlarından bloggıf ile Karagöz ve Hacivat'ın resimlerinin olduğu 3d küp ve yine web 0.2 araçlarından wordwall ile Hacivat ve Karagöz Kelime Bulutu hazırladık ve bu haftamızı tamamladık.

       Web 0.2 aracı olan Milanote ile Dijital Türk Büyükleri Panosu hazırladık. Öğrencimiz de Türk büyüklerine ait boyamalar yaparak tarhimize yön veren şahsiyetleri kavradı.

    Son olarak öğrencimizle birlikte Proje Posterimizi yaparak sınıfımıza astık . zoom üzerinden değerlendirme toplantımızı yaparak bu ayı tamamladık.

Mrt

Mart ayına öğrencimizin de çok severek yaptığı, geleneksel Türk sanatlarından 'Ebru' yaparak başladık. Hem baharın gelişi hem de Orman Haftası münasebetiyle okulumuzun bahçesine gül fidesi diktik.

           'BENİM GÖZÜMLE BENİM KÜLTÜRÜM' proje adımızı ortaklarımızla akrostiş çalışması ile projemizin ruhuna uygun bir şiir oluşturarak ikinci ortak ürünümüzü oluşturduk.

 18 Mart Çanakkale Zaferi için de 'ÇANAKKALE GEÇİLMEZ'  sloganını her bir öğrenci kendi hazırladığı harflerle fotoğraf çekilerek oluşturdu.

        Akrostiş ve Çanakkale Geçilmez ortak ürünleri öğretmenimiz Şefika Bahar web 0.2 araçlarından canva ve milanote kullanarak bir araya getirdi.

         Çanakkale Zaferi ile ilgili okul panosu hazırladık. 

Projemizin yaygınlaşması için okul panosuna tüm sınıfların görebileceği şekilde bir proje panosu hazırladık .

           

Son olarak Orman Haftası için öğrencilerimizle çektiğimiz orman konulu kısa videoları bileştirerek dördüncü ortak ürünümüzü oluşturarak bu ayı tamamladık.

Nis

Nisan ayı etkinliklerimiz projemizin çıkış noktası olan özel çocuklarımız için özel bir gün olan 2Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü etkinlikleri le başladı. 2 Nisan da proje ortağımız Gülşen Ukuşlu tarafından hazırlanan Otizm Nedir? broşürü okul etkinliğimize katılan velilerimize öğrencimiz tarafından dağıtıldı. Herbirimiz otizm rengi olan mavi kıyafetler giydik,  okuldaki tüm öğrencilerimize mavi balon dağıttık ve bir bayram coşkusuyla Kepsut ilçesinde farkındalık oluşturmak için çalışmalar yaptık.

               Bu ay , projemizin son ayı olması hasebiyle tüm ortaklarımız eşleştik ve öğrencilerimiz birbirlerine kendi şehrine ait bir kartpostal ve hediye gönderdi. Bizim  öğrencimiz Sakarya'da bulunan iki arkadaşına kendi yazısıyla kartpostal yazdı ve hediyelerini gönderdi.

          Nisan ayının son etkinliği ise 'Geleneksel Çocuk Oyunları' nı yeniden canlandırmak ve oynamaktı. Öğrencimiz akran sınıflarıyla; saklambaç, mendil kapmaca, yağ satarım bal satarım oyunlarını oynarken çok mutlu oldu.

     Veli ve öğrencimizin  projemizi  değerlendirdiği videolarımızı twinspace yükledik.

           Artık son eksiklerimizi tamamlayarak projemizi tamamladık. Yoğun ve heyecanlı geçen bir süreç oldu.

Mrt

Ortak Ürünlerimiz

Nis

Nisan ayında projemizin kapanışını iki güzel ürün ile yaptık. Tüm ürünlerimiz için bir sanal sergi hazırladık ve tüm ortaklarımızla birlikte final şarkısı yazdık. Şarkımızı Adana'daki ortağımız Melih Öğretmenimiz besteledi bizler de eşlik ettik.